Kawa til minne
Kawa til minne
Som i allefall noen har fått med seg så gikk Richard bort på lørdag .
En siste hilsen fra meg
Hvil i Fred..
En siste hilsen fra meg
Hvil i Fred..
Detta var utrolig trist å høre.
Føler jeg må si litt da det på en måte var jeg som tok han inn i samlermiljøet og forumet.
Jeg ble kjent med han pga en handel på qxl, så det må være en del år siden nå(før jeg slutta der).
Han hadde da lagt en lang og vond tid bak seg med mye sykdom og personlige problemer(og en meget vanskelig oppvekst).
Blitt far og var nygift med sin Russiske kone.
Og valgte samling og pistolskyting som sine nye hobbyer.
Ettersom jeg jobba i nærheten av hvor han bodde så holdt vi regelmessig kontakt i noen få år.
Samlinga gikk litt tregt til tider og skyttermiljøet var nok triveligere og mer sosialt går jeg ut i fra(noe alle skyttere vet).
Da jeg for straks 2 år siden sluttet å jobbe der oppe ved Eidsvoll så hadde vi kun kontakt via nettet og på tlf.
Men for ca ett år siden virket det som spøkelsene fra hans tidligere liv innhentet han. Og livet ble verre og mestre ettervert virket det som..
Jeg snakket sist med han seint på sommeren og da var han langt nede, syk og ensom.
Dessverre så kunne jeg ikke gjøre så mye for å hjelpe han og telefonsamtalene ble lite hyggelige.
Men som allerede nevnt så kunne jeg lite hjelpe.
Man kan si mye om Richard, men han var min venn.
Og mine tanker går til kone og hans alt for unge sønn i en tung tid.
En siste hilsen fra Gulli
Føler jeg må si litt da det på en måte var jeg som tok han inn i samlermiljøet og forumet.
Jeg ble kjent med han pga en handel på qxl, så det må være en del år siden nå(før jeg slutta der).
Han hadde da lagt en lang og vond tid bak seg med mye sykdom og personlige problemer(og en meget vanskelig oppvekst).
Blitt far og var nygift med sin Russiske kone.
Og valgte samling og pistolskyting som sine nye hobbyer.
Ettersom jeg jobba i nærheten av hvor han bodde så holdt vi regelmessig kontakt i noen få år.
Samlinga gikk litt tregt til tider og skyttermiljøet var nok triveligere og mer sosialt går jeg ut i fra(noe alle skyttere vet).
Da jeg for straks 2 år siden sluttet å jobbe der oppe ved Eidsvoll så hadde vi kun kontakt via nettet og på tlf.
Men for ca ett år siden virket det som spøkelsene fra hans tidligere liv innhentet han. Og livet ble verre og mestre ettervert virket det som..
Jeg snakket sist med han seint på sommeren og da var han langt nede, syk og ensom.
Dessverre så kunne jeg ikke gjøre så mye for å hjelpe han og telefonsamtalene ble lite hyggelige.
Men som allerede nevnt så kunne jeg lite hjelpe.
Man kan si mye om Richard, men han var min venn.
Og mine tanker går til kone og hans alt for unge sønn i en tung tid.
En siste hilsen fra Gulli
Det Jahmann skriver gjenspeiler også mye av min kontakt med Richard og samtalene vi hadde, derfor skal jeg ikke utbrodere dette nærmere.
Det var utrolig trist å høre at han er gått bort så altfor tidlig.
Han var også min venn, og jeg har aldri oppfattet ham som noe annet heller.
Fred over hans minne!
Det var utrolig trist å høre at han er gått bort så altfor tidlig.
Han var også min venn, og jeg har aldri oppfattet ham som noe annet heller.
Fred over hans minne!
Hvil i fred og takk for fine ord fra Jahmann og dere andre som kjente kawa bedre enn meg!
ace@samlerforumet.net
Samler i hovedsak på norske medaljer/ordener (alle epoker) samt engelske og tyske medaljer fra andre verdenskrig!
Samler i hovedsak på norske medaljer/ordener (alle epoker) samt engelske og tyske medaljer fra andre verdenskrig!
- Artillerist
- Fenrik
- kompani-linge
- Løytnant
Kawa til Mine
Kjente ham ikke godt men gjorde noen gode handler med ham i November.
Hvil i fred Richard
Hvil i fred Richard

- Frontkjemper
- Grenader (Visekorporal)